STN EN ISO 22301
Označenie: | STN EN ISO 22301 |
Platnosť: | Platná |
Počet strán: | 28 |
Jazyk: |
SK
|
Listinná verzia: | 14,10€ |
Elektronická verzia: |
a) Bez možnosti tlače, prenosu textu a obrázkov:
12,69€ b) Bez možnosti tlače, s prenosom textu a obrázkov: 14,10€ c) S možnosťou tlače, prenosu textu a obrázkov: 18,33€ |
Slovenský názov: | Ochrana spoločnosti. Systémy manažérstva kontinuity podnikania. Požiadavky (ISO 22301: 2019) |
Anglický názov: | Security and resilience. Business continuity management systems. Requirements |
Dátum vydania: | 01. 08. 2021 |
Dátum zrušenia: | |
ICS: | 03.100.01 |
Triediaci znak: | 83 0002 |
Úroveň zapracovania: | idt EN ISO 22301:2019, idt ISO 22301:2019 |
Vestník: | 07/21 |
Zmeny: | |
Nahradzujúce normy: | |
Nahradené normy: | STN EN ISO 22301:2020-03 (83 0002) |
Poznámka vo Vestníku: | |
Predmet normy: | Tento dokument špecifikuje požiadavky na implementáciu, udržiavanie a zlepšovanie systému riadenia na ochranu pred, zníženie pravdepodobnosti výskytu, prípravu, reakciu a obnovu po prerušeniach, keď nastanú. Požiadavky špecifikované v dokumente sú generické a zamýšľané na aplikovanie vo všetkých organizáciách alebo v ich častiach, bez ohľadu na typ, veľkosť a charakter organizácie. Rozsah aplikovania týchto požiadaviek závisí od prevádzkových podmienok a zložitosti organizácie. Dokument je aplikovateľný pre všetky typy a veľkosti organizácií, ktoré: a) implementujú, udržiavajú a zlepšujú BCMS; b) usilujú o zhodu so stanovenou politikou kontinuity podnikania; c) potrebujú byť schopné pokračovať v dodávaní produktov a služieb v prijateľnej vopred definovanej kapacite počas prerušenia; e) usilujú sa o zvýšenie ich odolnosti prostredníctvom efektívneho aplikovania BCMS.Dokument sa môže použiť na posúdenie schopnosti organizácie plniť si svoje vlastné potreby a povinnosti týkajúce sa kontinuity podnikania. |
Náhľad normy: | Náhľad normy (PDF) |
Obsah: |
Národný predhovor 2 Európsky predhovor 6 Úvod 7 1 Predmet normy 9 2 Normatívne odkazy 9 3 Termíny a definície 9 4 Súvislosti organizácie 14 4.1 Pochopenie organizácie a jej súvislostí 14 4.2 Pochopenie potrieb a očakávaní zainteresovaných strán 14 4.2.1 Všeobecne 14 4.2.2 Právne a regulačné požiadavky 14 4.3 Určovanie predmetu systému manažérstva kontinuity podnikania 14 4.3.1 Všeobecne 14 4.3.2 Predmet systému manažérstva kontinuity podnikania 14 4.4 Systém manažérstva kontinuity podnikania 14 5 Vodcovstvo 15 5.1 Vodcovstvo a záväzok 15 5.2 Politika 15 5.2.1 Vytvorenie politiky kontinuity podnikania 15 5.2.2 Komunikácia politiky kontinuity podnikania 15 5.3 Roly, zodpovednosti a právomoci 15 6 Plánovanie 16 6.1 Činnosti na zvládanie rizík a príležitostí 16 6.1.1 Určenie rizík a príležitostí 16 6.1.2 Zvládanie rizík a príležitostí 16 6.2 Ciele kontinuity podnikania a plány na ich dosiahnutie 16 6.2.1 Vytvorenie cieľov kontinuity podnikania 16 6.2.2 Určenie cieľov kontinuity podnikania 16 6.3 Plánovanie zmien systému manažérstva kontinuity podnikania 16 7 Podpora 17 7.1 Zdroje 17 7.2 Kompetentnosť 17 7.3 Povedomie 17 7.4 Komunikácia 17 7.5 Zdokumentované informácie 17 7.5.1 Všeobecne 17 7.5.2 Tvorba a aktualizácia 18 7.5.3 Riadenie zdokumentovaných informácií 18 8 Prevádzka 18 8.1 Plánovanie a riadenie prevádzky 18 8.2 Analýza vplyvu na podnikanie a posudzovanie rizika 18 8.2.1 Všeobecne 18 8.2.2 Analýza vplyvu na podnikanie 19 8.2.3 Posudzovanie rizika 19 8.3 Stratégie kontinuity podnikania a riešenia 19 8.3.1 Všeobecne 19 8.3.2 Identifikácia stratégií a riešení 19 8.3.3 Výber stratégií a riešení 20 8.3.4 Požiadavky na zdroje 20 8.3.5 Implementácia riešení 20 8.4 Plány a postupy kontinuity podnikania 20 8.4.1 Všeobecne 20 8.4.2 Štruktúra odozvy 20 8.4.3 Varovanie a komunikácia 21 8.4.4 Plány kontinuity podnikania 21 8.4.5 Zotavovanie 22 8.5 Program cvičení 22 8.6 Hodnotenie dokumentácie a schopností kontinuity podnikania 23 9 Hodnotenie výkonnosti 23 9.1 Monitorovanie, meranie, analyzovanie a hodnotenie 23 9.2 Interný audit 23 9.2.1 Všeobecne 23 9.2.2 Program (programy) interného auditu 23 9.3 Preskúmanie manažmentom 24 9.3.1 Všeobecne 24 9.3.2 Vstup do preskúmania manažmentom 24 9.3.3 Výstup z preskúmania manažmentom 24 10 Zlepšovanie 25 10.1 Nezhoda a nápravná činnosť 25 10.2 Trvalé zlepšovanie 25 Literatúra 26 |