STN EN ISO 41014
Označenie: | STN EN ISO 41014 |
Platnosť: | Platná |
Počet strán: | 48 |
Jazyk: |
SK
|
Listinná verzia: | 18,90€ |
Elektronická verzia: |
a) Bez možnosti tlače, prenosu textu a obrázkov:
17,01€ b) Bez možnosti tlače, s prenosom textu a obrázkov: 18,90€ c) S možnosťou tlače, prenosu textu a obrázkov: 24,57€ |
Slovenský názov: | Facility management. Vývoj stratégie facility managementu (ISO 41014: 2020) |
Anglický názov: | Facility management. Development of facility management strategy |
Dátum vydania: | 01. 02. 2022 |
Dátum zrušenia: | |
ICS: | 03.080.10 |
Triediaci znak: | 96 2004 |
Úroveň zapracovania: | idt EN ISO 41014:2020, idt ISO 41014:2020 |
Vestník: | 01/22 |
Zmeny: | |
Nahradzujúce normy: | |
Nahradené normy: | STN EN ISO 41014:2021-03 (96 2004) |
Poznámka vo Vestníku: | |
Predmet normy: | Tento dokument poskytuje pokyny pre vývoj stratégie pre facility management (FM), ak organizácia FM: a) má v pláne zaistiť súlad medzi požiadavkami FM a cieľmi, potrebami a obmedzeniami hlavnej činnosti (angl. core business) organizácie klienta; b) chce zlepšiť užitočnosť a výhody, ktoré poskytujú zariadenia (facilities) na zlepšenie organizácie klienta a jeho hlavnej činnosti (angl.core business); c) sa zameriava na dôsledné plnenie potrieb zainteresovaných strán a príslušných ustanovení; d) má za cieľ byť udržateľná v globálne konkurenčnom prostredí. |
Náhľad normy: | Náhľad normy (PDF) |
Obsah: |
Európsky predhovor 7 Úvod 8 1 Predmet normy 10 2 Normatívne odkazy 10 3 Termíny, definície a skrátené termíny 10 3.1 Termíny, súvisiace s facility managementom 10 3.2 Termíny súvisiace s majetkom 11 3.3 Termíny súvisiace s ľuďmi 11 3.4 Termíny súvisiace so získavaním zdrojov 11 3.5 Termíny súvisiace s procesom 11 3.6 Termíny súvisiace s financovaním 12 3.7 Termíny súvisiace so všeobecným podnikaním 12 3.8 Termíny súvisiace s meraním 13 3.9 Skrátené termíny 13 4 Pochopenie organizácie klienta 13 4.1 Organizácia 13 4.1.1 Všeobecne 13 4.1.2 Štruktúra 14 4.1.3 Ľudský kapitál 15 4.1.4 Hodnotový systém a organizačná kultúra 15 4.1.5 Štýl riadenia 15 4.2 Riadenie 15 4.2.1 Všeobecne 15 4.2.2 Vlastníctvo a používanie 16 4.2.3 Vedenie 16 4.2.4 Regulácia a zhoda 16 4.2.5 Taktika a postupy 16 4.2.6 Vyspelosť činností, procesov a systémov 16 4.3 Kontext 16 4.3.1 Všeobecne 16 4.3.2 Podnikateľská stratégia 17 4.3.3 Ciele, potreby, obmedzenia a hybné sily hodnoty 17 4.3.4 Meranie úspešnosti 18 4.3.5 Metriky výkonnosti 18 4.3.6 Trhy a analýza konkurencie 18 4.3.7 Vzťah medzi hlavnými a vedľajšími činnosťami 18 4.3.8 Cieľový prevádzkový model 19 4.3.9 Súčasné a plánované vedľajšie činnosti 19 4.3.10 Ciele zlepšenia 19 4.3.11 Informačné a komunikačné technológie 19 4.3.12 Manažment informácií 20 4.4 Manažment rizika 20 4.4.1 Hrozby a príležitosti 20 4.4.2 Plánovanie kontinuity a obnovy 21 4.5 Strategické zosúladenie 21 5 Vývoj požiadaviek FM 21 5.1 Súčasný a budúci záujem o zariadenia 21 5.1.1 Všeobecne 21 5.1.2 Podstata zariadení 22 5.1.3 Zabezpečenie trvalo udržateľného priestoru 25 5.2 Vyspelosť FM 25 5.2.1 Všeobecne 25 5.2.2 Súčasné kompetencie 25 5.2.3 Ciele zlepšenia 26 5.3 Brífing pre zrekonštruované alebo nové zariadenia 26 5.4 Zainteresované strany 27 5.4.1 Všeobecne 27 5.4.2 Užívatelia zariadení 27 5.4.3 Úroveň špecifikácie 27 5.5 Dostupnosť, kompletnosť a rovnosť 27 5.6 Funkčné požiadavky 28 5.7 Rozsah služieb 28 5.7.1 Všeobecne 28 5.7.2 Technické služby 28 5.7.3 Podpora podnikania 28 5.7.4 Integrátorový model 28 5.8 Špecifikácie služieb 29 5.9 Výstupy a ciele 29 5.9.1 Všeobecne 29 5.9.2 Environmentálna výkonnosť 29 5.9.3 Sociálna výkonnosť 29 5.9.4 Ekonomická výkonnosť 30 5.10 Úrovne služieb 30 5.11 Možnosti dodávania služieb 30 5.12 Získavanie zdrojov 30 5.12.1 Všeobecne 30 5.12.2 Interné zabezpečovanie služieb 31 5.12.3 Externé zabezpečovanie služieb 31 5.13 Inovácie v dodávaní služieb 31 5.14 Audit trhu 32 5.15 Overovanie a spätná väzba 32 6 Formulovanie stratégie FM 32 6.1 Zostavenie stratégie 32 6.2 Formát a obsah 32 6.3 Požiadavky na rozpočet 33 6.4 Obstarávanie 33 6.5 Komunikácia a spätná väzba 34 6.6 Plán implementácie 35 7 Riadenie výkonnosti 35 7.1 Monitorovanie a kontrola výkonnosti 35 7.2 Ukazovatele výkonnosti 35 7.3 Meranie výkonnosti 35 7.4 Hodnotenie výkonnosti 35 7.5 Nápravné opatrenia 36 7.6 Spätná väzba a ponaučenie 36 8 Zlepšovanie výsledkov 36 8.1 Uplatňovanie ponaučení 36 8.2 Prehodnotenie výstupov a cieľov 37 8.3 Aktualizácia stratégie FM 37 8.4 Aktualizácia taktiky 37 Príloha A (informatívna) – Príklady hrozieb a príležitostí 38 Príloha B (informatívna) – Príklady faktorov, ovplyvňujúcich podnikateľskú stratégiu 40 Príloha C (informatívna) – Úvahy pri formalizácii strategického dokumentu FM 42 Príloha D (informatívna) – Príklad stratégie FM 44 Literatúra 46 Abecedný register termínov v anglickom jazyku 47 Národná príloha NA (informatívna) – Abecedný register termínov v slovenskom jazyku 49 |