STN ISO 10001
Označenie: | STN ISO 10001 |
Platnosť: | Platná |
Počet strán: | 24 |
Jazyk: |
SK
|
Listinná verzia: | 14,10€ |
Elektronická verzia: |
a) Bez možnosti tlače, prenosu textu a obrázkov:
12,69€ b) Bez možnosti tlače, s prenosom textu a obrázkov: 14,10€ c) S možnosťou tlače, prenosu textu a obrázkov: 18,33€ |
Slovenský názov: | Manažérstvo kvality. Spokojnosť zákazníka. Návod na kódex správania sa organizácií |
Anglický názov: | Quality management. Customer satisfaction. Guidelines for codes of conduct for organizations |
Dátum vydania: | 01. 07. 2022 |
Dátum zrušenia: | |
ICS: | 03.120.10 |
Triediaci znak: | 01 0308 |
Úroveň zapracovania: | idt ISO 10001:2018 |
Vestník: | 06/22 |
Zmeny: | |
Nahradzujúce normy: | |
Nahradené normy: | STN ISO 10001:2009-06 (01 0308) |
Poznámka vo Vestníku: | |
Predmet normy: | Tento dokument uvádza návod na plánovanie, návrh, vývoj, implementáciu, udržiavanie a zlepšovanie kódexu správania sa zameraného na spokojnosť zákazníka. Tento dokument je použiteľný na kódexy týkajúce sa produktov a služieb, ktorý obsahuje prísľuby organizácie zákazníkom týkajúce sa jej správania. Takéto prísľuby a súvisiace náležitosti sa zameriavajú na zveľaďovanie spokojnosti zákazníka. Príloha A poskytuje zjednodušené príklady zložiek kódexov pre rozličné organizácie.Tento dokument je určený na používanie v organizáciách bez ohľadu na ich druh, veľkosť a poskytované produkty a služby vrátane organizácií, ktoré navrhujú kódexy správania sa zamerané na spokojnosť zákazníka pre iné organizácie. V prílohe C sa osobitne uvádza návod pre malé organizácie.Tento dokument sa zameriava na kódexy správania sa zamerané na spokojnosť zákazníka, ktoré sa týkajú jednotlivých zákazníkov nakupujúcich alebo používajúcich tovary, majetok alebo služby na osobné alebo domáce použitie. |
Náhľad normy: | Náhľad normy (PDF) |
Obsah: |
Predhovor 5 Úvod 6 1 Predmet 7 2 Normatívne odkazy 7 3 Termíny a definície 8 4 Zásady riadenia 9 4.1 Všeobecne 9 4.2 Záväzok 9 4.3 Kapacita 9 4.4 Transparentnosť 9 4.5 Prístupnosť 9 4.6 Zodpovednosť 9 4.7 Integrita informácií 9 4.8 Zodpovedanie sa 10 4.9 Zlepšovanie 10 4.10 Dôvernosť 10 4.11 Prístup zameraný na zákazníka 10 4.12 Kompetentnosť 10 4.13 Včasnosť 10 5 Rámec kódexu 10 5.1 Súvislosti organizácie 10 5.2 Zriadenie 10 5.3 Integrácia 11 6 Plánovanie, návrh a vývoj 11 6.1 Určovanie cieľov kódexu 11 6.2 Zber a posudzovanie informácií 11 6.3 Získanie a posúdenie vstupu od relevantných zainteresovaných strán 12 6.4 Príprava kódexu 12 6.5 Príprava indikátorov výkonnosti 12 6.6 Príprava postupov kódexu 12 6.7 Príprava plánu internej a externej komunikácie 13 6.8 Určovanie potrebných zdrojov 13 7 Implementácia 13 8 Udržiavanie a zlepšovanie 13 8.1 Zber informácií 13 8.2 Hodnotenie výkonnosti kódexu 13 8.3 Hodnotenie spokojnosti s kódexom 14 8.4 Preskúmanie kódexu a rámca kódexu 14 8.5 Trvalé zlepšovanie 14 Príloha A (informatívna) – Zjednodušené príklady komponentov kódexov pre rozličné organizácie 15 Príloha B (informatívna) – Vzájomný vzťah tohto dokumentu, noriem ISO 10002, ISO 10003 a ISO 10004 16 Príloha C (informatívna) – Usmernenie pre malé organizácie 17 Príloha D (informatívna) – Usmernenie na prístupnosť 18 Príloha E (informatívna) – Usmernenie na vstup od zainteresovaných strán 19 Príloha F (informatívna) – Rámec kódexu 20 Príloha G (informatívna) – Usmernenie na prijatie kódexu poskytnutého inou organizáciou 21 Príloha H (informatívna) – Usmernenie na prípravu kódexu 22 Príloha I (informatívna) – Usmernenie na prípravu plánov komunikácie 23 Literatúra 24 |