STN ISO 18091
Označenie: | STN ISO 18091 |
Platnosť: | Platná |
Počet strán: | 84 |
Jazyk: |
SK
|
Listinná verzia: | 28,80€ |
Elektronická verzia: |
a) Bez možnosti tlače, prenosu textu a obrázkov:
25,92€ b) Bez možnosti tlače, s prenosom textu a obrázkov: 28,80€ c) S možnosťou tlače, prenosu textu a obrázkov: 37,44€ |
Slovenský názov: | Systémy manažérstva kvality. Návod na aplikáciu ISO 9001 v samospráve |
Anglický názov: | Quality management systems. Guidelines for the application of ISO 9001 in local government |
Dátum vydania: | 01. 04. 2022 |
Dátum zrušenia: | |
ICS: | 03.160 |
Triediaci znak: | 01 0341 |
Úroveň zapracovania: | idt ISO 18091:2019 |
Vestník: | 03/22 |
Zmeny: | |
Nahradzujúce normy: | |
Nahradené normy: | |
Poznámka vo Vestníku: | |
Predmet normy: | Táto medzinárodná norma špecifikuje požiadavky na systém manažérstva kvality, ak organizácia a) potrebuje preukázať svoju schopnosť trvalo poskytovať produkty a služby, ktoré spĺňajú požiadavky zákazníka, aplikovateľné požiadavky predpisov a regulačné požiadavky, a b) kladie si za cieľ zveľaďovať spokojnosť zákazníka prostredníctvom efektívneho využívania systému vrátane procesov na zlepšovanie systému a zabezpečovania zhody s požiadavkami zákazníka, aplikovateľnými požiadavkami predpisov a regulačnými požiadavkami. Všetky požiadavky tejto medzinárodnej normy sú všeobecné a určené na aplikáciu v akejkoľvek organizácii bez ohľadu na typ, jej veľkosť alebo poskytované produkty a služby. |
Náhľad normy: | Náhľad normy (PDF) |
Obsah: |
Predhovor 6 Úvod 6 1 Predmet normy 15 2 Normatívne odkazy 15 3 Termíny a definície 16 4 Súvislosti organizácie 18 4.1 Pochopenie organizácie a jej súvislostí 18 4.2 Pochopenie potrieb a očakávaní zainteresovaných strán 19 4.3 Určenie predmetu systému manažérstva kvality 19 4.4 Systém manažérstva kvality a jeho procesy 20 5 Vodcovstvo 21 5.1 Vodcovstvo a záväzok 21 5.1.1 Všeobecne 21 5.1.2 Zameranie sa na zákazníka 22 5.2 Politika 23 5.2.1 Vypracovanie politiky kvality 23 5.2.2 Komunikácia politiky kvality 23 5.3 Roly, zodpovednosť a právomoci v organizácii 24 6 Plánovanie 24 6.1 Opatrenia na zvládanie rizík a príležitostí 24 6.2 Ciele kvality a plánovanie ich dosiahnutia 26 6.3 Plánovanie zmien 27 7 Podpora 28 7.1 Zdroje 28 7.1.1 Všeobecne 28 7.1.2 Pracovníci 28 7.1.3 Infraštruktúra 29 7.1.4 Prostredie pre prevádzku procesov 29 7.1.5 Zdroje monitorovania a merania 30 7.1.6 Poznatky organizácie 31 7.2 Kompetentnosť 32 7.3 Povedomie 32 7.4 Komunikácia 33 7.5 Zdokumentované informácie 34 7.5.1 Všeobecne 34 7.5.2 Tvorba a aktualizácia 34 7.5.3 Riadenie zdokumentovaných informácií 35 8 Prevádzka 36 8.1 Plánovanie a riadenie prevádzky 36 8.2 Požiadavky na produkty a služby 37 8.2.1 Komunikácia so zákazníkom 37 8.2.2 Určenie požiadaviek na produkty a služby 37 8.2.3 Preskúmanie požiadaviek na produkty a služby 38 8.2.4 Zmeny v požiadavkách na produkty a služby 39 8.3 Návrh a vývoj produktov a služieb 39 8.3.1 Všeobecne 39 8.3.2 Plánovanie návrhu a vývoja 39 8.3.3 Vstupy do návrhu a vývoja 40 8.3.4 Riadiace činnosti návrhu a vývoja 41 8.3.5 Výstupy z návrhu a vývoja 42 8.3.6 Zmeny návrhu a vývoja 42 8.4 Riadenie externe poskytovaných procesov, produktov a služieb 43 8.4.1 Všeobecne 43 8.4.2 Typ a rozsah riadenia 44 8.4.3 Informácie pre externých poskytovateľov 44 8.5 Výroba a poskytovanie služby 45 8.5.1 Riadenie výroby a poskytovania služby 45 8.5.2 Identifikácia a sledovateľnosť 46 8.5.3 Majetok patriaci zákazníkom alebo externým poskytovateľom 47 8.5.4 Ochrana 48 8.5.5 Činnosti po dodaní 48 8.5.6 Riadenie zmien 49 8.6 Uvoľňovanie produktov a služieb 49 8.7 Riadenie nezhodných výstupov 50 9 Hodnotenie výkonnosti 51 9. 1 Monitorovanie, meranie, analýza a hodnotenie 51 9.1.1 Všeobecne 51 9.1.2 Spokojnosť zákazníka 51 9.1.3 Analýza a hodnotenie 52 9.2 Interný audit 53 9.3 Preskúmanie manažmentom 54 9.3.1 Všeobecne 54 9.3.2 Vstupy do preskúmania manažmentom 55 9.3.3 Výstupy z preskúmania manažmentom 56 10 Zlepšovanie 57 10.1 Všeobecne 57 10.2 Nezhoda a nápravné opatrenie 57 10.3 Trvalé zlepšovanie 58 Príloha A (informatívna) – Nástroj samosprávy na hodnotenie integrovaného manažérstva kvality 60 Príloha B (informatívna) – Procesy integrovaného manažérstva kvality 73 Príloha C (informatívna) – Integrované občianske observatóriá 75 Príloha D (informatívna) – Vzťah medzi cieľmi udržateľného rozvoja Organizácie Spojených národov a ďalším opatrením a systémami manažérstva tohto dokumentu 76 Literatúra 81 |