STN EN ISO 22313
Označenie: | STN EN ISO 22313 |
Platnosť: | Platná |
Počet strán: | 64 |
Jazyk: |
SK
|
Listinná verzia: | 24,40€ |
Elektronická verzia: |
a) Bez možnosti tlače, prenosu textu a obrázkov:
21,96€ b) Bez možnosti tlače, s prenosom textu a obrázkov: 24,40€ c) S možnosťou tlače, prenosu textu a obrázkov: 31,72€ |
Slovenský názov: | Ochrana spoločnosti. Systémy manažérstva kontinuity podnikania. Usmernenie k používaniu normy ISO 22301 (ISO 22313: 2020) |
Anglický názov: | Security and resilience. Business continuity management systems. Guidance on the use of ISO 22301 |
Dátum vydania: | 01. 02. 2022 |
Dátum zrušenia: | |
ICS: | 03.100.01 |
Triediaci znak: | 83 0003 |
Úroveň zapracovania: | idt EN ISO 22313:2020, idt ISO 22313:2020 |
Vestník: | 01/22 |
Zmeny: | |
Nahradzujúce normy: | |
Nahradené normy: | STN EN ISO 22313:2020-06 (83 0003) |
Poznámka vo Vestníku: | |
Predmet normy: | Tento dokument poskytuje návod a odporúčania na uplatňovanie požiadaviek systému manažérstva kontinuity podnikania (BCMS) uvedených v norme ISO 22301. Usmernenia a odporúčania vychádzajú z osvedčených medzinárodných postupov. Tento dokument sa vzťahuje na organizácie, ktoré: a) zavádzajú, udržiavajú a zlepšujú BCMS; b) sa snažia zabezpečiť súlad s uvedenou politikou kontinuity podnikania; c) musia byť schopné pokračovať v poskytovaní produktov a služieb v prijateľnej vopred definovanej kapacite počas prerušenia; d) sa snažia zvýšiť svoju odolnosť prostredníctvom účinného uplatňovania systému BCMS. Usmernenia a odporúčania sa vzťahujú na všetky veľkosti a typy organizácií vrátane veľkých, stredných a malých organizácií pôsobiacich v priemyselnom, obchodnom, verejnom a neziskovom sektore. Prijatý prístup závisí od prevádzkového prostredia a zložitosti organizácie. |
Náhľad normy: | Náhľad normy (PDF) |
Obsah: |
Európsky predhovor 7 Úvod 8 1 Predmet normy 14 2 Normatívne odkazy 14 3 Termíny a definície 14 4 Súvislosti organizácie 14 4.1 Pochopenie organizácie a jej súvislostí 14 4.2 Pochopenie potrieb a očakávaní zainteresovaných strán 15 4.2.1 Všeobecne 15 4.2.2 Právne a regulačné požiadavky 16 4.3 Určenie predmetu systému manažérstva kontinuity podnikania 17 4.3.1 Všeobecne 17 4.3.2 Predmet BCMS 17 4.3.3 Výnimky z predmetu 17 4.4 Systém manažérstva kontinuity podnikania 17 5 Vodcovstvo 18 5.1 Vodcovstvo a záväzok 18 5.1.1 Všeobecne 18 5.1.2 Vrcholový manažment 18 5.1.3 Ostatné manažérske funkcie 18 5.2 Politika 19 5.2.1 Vytvorenie politiky kontinuity podnikania 19 5.2.2 Komunikácia politiky kontinuity podnikania 19 5.3 Roly, zodpovednosti a právomoci v organizácii 20 6 Plánovanie 22 6.1 Činnosti na zvládanie rizík a príležitostí 22 6.1.1 Určenie rizík a príležitostí 22 6.1.2 Zvládanie rizík a príležitostí 22 6.2 Ciele kontinuity podnikania a plány na ich dosiahnutie 22 6.2.1 Vytvorenie cieľov kontinuity podnikania 22 6.2.2 Určenie cieľov kontinuity podnikania 22 6.3 Plánovanie zmien systému manažérstva kontinuity podnikania 23 7 Podpora 23 7.1 Zdroje 23 7.1.1 Všeobecne 23 7.1.2 Zdroje BCMS 23 7.2 Kompetentnosť 24 7.3 Povedomie 25 7.4 Komunikácia 26 7.5 Zdokumentované informácie 26 7.5.1 Všeobecne 26 7.5.2 Tvorba a aktualizácia 27 7.5.3 Riadenie zdokumentovaných informácií 28 8 Prevádzka 29 8.1 Plánovanie a riadenie prevádzky 29 8.1.1 Všeobecne 29 8.1.2 Manažment kontinuity podnikania 29 8.1.3 Zachovanie kontinuity podnikania 30 8.2 Analýza vplyvu na podnikanie a posúdenie rizík 31 8.2.1 Všeobecne 31 8.2.2 Analýza vplyvu na podnikanie 31 8.2.3 Posudzovanie rizika 34 8.3 Stratégie a riešenia kontinuity podnikania 35 8.3.1 Všeobecne 35 8.3.2 Identifikácia stratégií a riešení 36 8.3.3 Výber stratégií a riešení 38 8.3.4 Požiadavky na zdroje 38 8.3.5 Implementácia riešení 44 8.4 Plány a postupy kontinuity podnikania 44 8.4.1 Všeobecne 44 8.4.2 Štruktúra odozvy 44 8.4.3 Varovanie a komunikácia 46 8.4.4 Plány kontinuity podnikania 47 8.4.5 Obnovu 52 8.5 Program cvičení 53 8.5.1 Všeobecne 53 8.5.2 Návrh programu cvičení 53 8.5.3 Precvičovanie plánov kontinuity podnikania 54 8.6 Hodnotenie dokumentácie a schopností kontinuity podnikania 56 8.6.1 Všeobecne 56 8.6.2 Meranie účinnosti 57 8.6.3 Výsledky 57 9 Hodnotenie výkonnosti 58 9.1 Monitorovanie, meranie, analyzovanie a hodnotenie 58 9.1.1 Všeobecne 58 9.1.2 Uchovávanie dôkazov 58 9.1.3 Hodnotenie výkonu 58 9.2 Interný audit 58 9.2.1 Všeobecne 58 9.2.2 Program(y) auditu 58 9.3 Preskúmanie manažmentom 59 9.3.1 Všeobecne 59 9.3.2 Vstup do preskúmania manažmentom 59 9.3.3 Výstupy z preskúmania manažmentom 59 10 Zlepšovanie 60 10.1 Nezhody a nápravné opatrenia 60 10.1.1 Všeobecne 60 10.1.2 Výskyt nezhody 60 10.1.3 Uchovávanie zdokumentovaných informácií 60 10.2 Trvalé zlepšovanie 61 Literatúra 62 |