Official website

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

This page is secured

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

  1. Home
  2. STN EN 12697-26+A1

STN EN 12697-26+A1

Back

Electronic version (pdc file)

Add to Cart
Name: STN EN 12697-26+A1
Validity: Valid
Number of pages: 48
Language:
SK
Paper: 18,90€
Electronic version a) Only read (without ability to print and copy) 17,01€
b) Without ability to print, with ability to copy (printscreen) 18,90€
c) With ability to print and copy (printscreen) 24,57€
Slovak title Asfaltové zmesi. Skúšobné metódy. Časť 26: Tuhosť
English title Bituminous mixtures. Test methods. Part 26: Stiffness
Release Date: 01. 04. 2023
Date of withdrawal:
ICS: 93.080.20
Sorting character/National clasification code 73 6160
Level of incorporation: idt EN 12697-26:2018+A1:2022
Official Journal 03/23
Amendments
Replaced by:
Repleces: STN EN 12697-26:2020-03 (73 6160)
Note in Official Journal:
Subject of the standard: Táto európska norma stanovuje metódy na charakterizovanie tuhosti asfaltových zmesí pomocou viacerých skúšok, medzi ktoré patria skúšky ohybom a skúšky v priamom a nepriamom ťahu. Tieto skúšky sa vykonávajú na zhutnených asfaltových materiáloch, na ktoré pôsobí zaťaženie v tvare sínusoidy alebo iný druh riadeného zaťaženia, pričom sa používajú rôzne typy skúšobných telies a opôr. Táto metodika sa používa na zostavenie poradia asfaltových zmesí na základe tuhosti, ktoré je podkladom na stanovenie relatívnej výkonnosti vo vozovke, na získanie údajov na odhad správania sa v konštrukcii vozovky a na posúdenie výsledkov skúšok podľa noriem na asfaltové zmesi. Pretože táto norma nepredpisuje konkrétny typ skúšobného zariadenia, presný výber podmienok skúšky závisí od možností a pracovného rozsahu použitého zariadenia. Pri výbere konkrétnych skúšobných podmienok sa majú rešpektovať požiadavky v normách na výrobu asfaltových zmesí. Oblasť použitia tejto normy je opísaná v normách na výrobu asfaltových zmesí.
Preview: Náhľad normy (PDF)
Content: Európsky predhovor 7
1 Predmet 8
2 Normatívne odkazy 8
3 Termíny, definície a symboly 8
3.1 Termíny a definície 8
3.2 Symboly 10
4 Podstata skúšky 10
5 Príprava skúšobného telesa 11
5.1 Vek skúšobných telies 11
5.2 Sušenie skúšobného telesa 11
5.3 Rozmery a objemová hmotnosť skúšobných telies 11
5.4 Počet skúšobných telies 11
6 Kontrola skúšobného zariadenia 11
7 Skúšobné metódy 12
7.1 Všeobecne 12
7.2 Kodifikácia skúšok 12
7.2.1 Skúšky ohybom so zaťažením v tvare sínusoidy 12
7.2.2 Skúška v nepriamom ťahu (impulzná alebo cyklická) 12
7.2.3 Cyklické alebo monotónne jednoosové skúšky 12
7.2.4 Zaťažovacie podmienky 12
7.2.5 Amplitúdy zaťaženia 13
7.2.6 Frekvencie zaťažovania 13
7.3 Zaťažovanie s riadenou rýchlosťou pretvorenia 13
7.3.1 Skúšobná metóda 13
7.3.2 Zaťažovacie podmienky 13
7.3.3 Veľkosť pretvorenia pre skúšku v priamom ťahu 14
8 Teploty 14
9 Vyjadrenie výsledkov 15
10 Protokol o skúške 17
10.1 Úvod 17
10.2 Všeobecne 17
10.3 Údaje o skúšobnom telese 17
10.4 Údaje o skúšobnom postupe 17
10.5 Údaje o skúške a výsledkoch 17
10.6 Voliteľné údaje 17
11 Presnosť 18
Príloha A (normatívna) – Skúška dvojbodovým ohybom na skúšobných telesách tvaru trapezoidu (2PB-TR) alebo tvaru hranola (2PB-PR) 19
A.1 Podstata skúšky 19
A.2 Prístrojové vybavenie 19
A.3 Príprava skúšobného telesa 20
A.4 Postup skúšky 21
Príloha B (normatívna) – Skúška trojbodovým ohybom na skúšobných telesách tvaru hranola (3PB-PR) a skúška štvorbodovým ohybom na skúšobných telesách tvaru hranola (4PB-PR) 22
B.1 Podstata skúšky 22
B.2 Prístrojové vybavenie 23
B.3 Príprava skúšobného telesa 24
B.3.1 Rozmery 24
B.3.2 Výroba skúšobného telesa 24
B.4 Postup skúšky 25
Príloha C (normatívna) – Skúška v nepriamom ťahu na skúšobných telesách tvaru valca (IT-CY) 26
C.1 Podstata skúšky 26
C.2 Prístrojové vybavenie 26
C.2.1 Všeobecné prístroje 26
C.2.2 Skúšobné zariadenie 26
C.3 Príprava skúšobného telesa 31
C.4 Postup skúšky 32
C.4.1 Osadenie skúšobného telesa 32
C.4.2 Meranie tuhosti 32
C.4.2.1 Nastavenie zaťažovacích impulzov 32
C.4.2.2 Meranie deformácie 32
C.4.2.3 Výpočet modulu tuhosti 32
C.4.2.4 Modul tuhosti skúšobného telesa 33
Príloha D (normatívna) – Skúška v priamom ťahu – tlaku na skúšobných telesách tvaru valca (DTC-CY) 34
D.1 Podstata skúšky 34
D.2 Prístrojové vybavenie 34
D.3 Príprava skúšobného telesa 34
D.4 Skúšanie 35
D.4.1 Stabilizácia skúšobného telesa 35
D.4.2 Postup skúšky 36
Príloha E (normatívna) – Skúška v priamom ťahu na skúšobných telesách tvaru valca (DT-CY) alebo na skúšobných telesách tvaru hranola (DT-PR) 37
E.1 Podstata skúšky 37
E.2 Prístrojové vybavenie 37
E.3 Príprava skúšobného telesa 37
E.3.1 Skúšobné telesá tvaru valca 37
E.3.2 Skúšobné telesá tvaru hranola 38
E.4 Skúšanie 38
E.4.1 Stabilizácia skúšobného telesa 38
E.4.1.1 Stabilizovanie teploty 38
E.4.1.2 Predbežné mechanické stabilizovanie 38
E.4.1.3 Mechanické stabilizovanie medzi skúškami 38
E.4.2 Postup skúšky 39
E.5 Odvodenie hlavnej krivky – Izotermy 39
Príloha F (normatívna) – Skúška v cyklicky opakovanom nepriamom ťahu na skúšobných telesách tvaru valca (CIT-CY) 40
F.1 Podstata skúšky 40
F.2 Prístrojové vybavenie 40
F.2.1 Skúšobný prístroj 40
F.2.2 Zaťažovanie 40
F.2.3 Posun 40
F.2.4 Termostatická komora 42
F.2.5 Záznamový a merací systém 42
F.2.6 Zaťažovacie pásiky 42
F.3 Príprava skúšobného telesa 42
F.3.1 Skúšobné teleso 42
F.3.2 Rozmery skúšobného telesa 43
F.4 Skúšanie 43
F.4.1 Skúšobná teplota 43
F.4.2 Osadenie skúšobného telesa 43
F.4.3 Postup skúšky 43
F.4.3.1 Všeobecne 43
F.4.3.2 Frekvencia zaťaženia 44
F.4.3.3 Stanovenie spodnej úrovne zaťaženia 44
F.4.3.4 Stanovenie hornej úrovne zaťaženia 44
F.4.4 Kontrola poškodenia skúšobného telesa 44
Príloha G (informatívna) – Odvodenie hlavnej krivky 45
G.1 Podstata skúšky 45
G.2 Teoretický základ 46
G.3 Experimentálne údaje 47
G.4 Protokol o skúške 48