STN EN ISO 16106
Name: | STN EN ISO 16106 |
Validity: | Valid |
Number of pages: | 60 |
Language: |
SK
|
Paper: | 24,40€ |
Electronic version |
a) Only read (without ability to print and copy)
21,96€ b) Without ability to print, with ability to copy (printscreen) 24,40€ c) With ability to print and copy (printscreen) 31,72€ |
Slovak title | Prepravné obaly na nebezpečné veci. Obaly, stredne veľké nádoby na voľne ložené látky (IBC) a veľké obaly na nebezpečné veci. Návod na aplikáciu ISO 9001 (ISO 16106: 2020) |
English title | Transport packages for dangerous goods. Dangerous goods packagings, intermediate bulk containers (IBCs) and large packagings. Guidelines for the application of ISO 9001 |
Release Date: | 01. 02. 2021 |
Date of withdrawal: | |
ICS: | 13.300, 55.020 |
Sorting character/National clasification code | 77 0619 |
Level of incorporation: | idt EN ISO 16106:2020, idt ISO 16106:2020 |
Official Journal | 01/21 |
Amendments | |
Replaced by: | |
Repleces: | STN EN ISO 16106:2020-06 (77 0619) |
Note in Official Journal: | |
Subject of the standard: | Tento dokument poskytuje návod na aplikáciu systému manažérstva kvality vo výrobe, meraní a monitorovaní konštrukčného typu schválených obalov, stredne veľkých nádob na voľne ložené látky (IBC) a veľkých obalov na nebezpečné veci. Tento dokument neobsahuje návod špecifický pre iné systémy manažérstva, ako sú systémy environmentálneho manažérstva, manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci alebo finančného mana-žérstva. Uplatňuje sa na organizáciu, ktorá: a) musí preukázať svoju schopnosť neustále poskytovať produkty a služby, ktoré spĺňajú požiadavky zákazníkov a príslušné zákonné a regulačné požiadavky; a b) sa zameriava na zvýšenie spokojnosti zákazníka prostredníctvom účinného uplatňovania systému vrátane procesov na zlepšenie systému a zabezpečenia zhody so zákazníkom a uplatniteľných zákonných a regulačných požiadaviek. Všetky pokyny v tomto dokumente sú všeobecné a sú určené na použitie v akejkoľvek organizácii bez ohľadu na jej typ alebo veľkosť, produkty a služby, ktoré poskytuje. |
Preview: | Náhľad normy (PDF) |
Content: |
Európsky predhovor 6 Úvod 6 1 Predmet normy 11 2 Normatívne odkazy 11 3 Termíny a definície 11 4 Súvislosti organizácie 13 4.1 Pochopenie organizácie a jej súvislosti 13 4.2 Pochopenie potrieb a očakávaní zainteresovaných strán 14 4.3 Určenie rozsahu systému manažérstva kvality 14 4.4 Systém manažérstva kvality a jeho procesy 14 5 Vodcovstvo 15 5.1 Vodcovstvo a záväzok 15 5.1.1 Všeobecne 15 5.1.2 Zameranie sa na zákazníka 15 5.2 Politika 16 5.2.1 Vypracovanie politiky kvality 16 5.2.2 Komunikácia politiky kvality 16 5.3 Roly, zodpovednosť a právomoci v organizácii 16 6 Plánovanie 16 6.1 Opatrenia na zvládanie rizík a príležitostí 16 6.2 Ciele kvality a plánovanie ich dosiahnutia 17 6.3 Plánovanie zmien 17 7 Podpora 18 7.1 Zdroje 18 7.1.1 Všeobecne 18 7.1.2 Ľudia 18 7.1.3 Infraštruktúra 18 7.1.4 Prostredie na prevádzku procesov 18 7.1.5 Zdroje monitorovania a merania 18 7.1.6 Poznatky organizácie 19 7.2 Kompetentnosť 19 7.3 Povedomie 19 7.4 Komunikácia 20 7.5 Zdokumentované informácie 20 7.5.1 Všeobecne 20 7.5.2 Tvorba a aktualizácia 20 7.5.3 Riadenie zdokumentovaných informácií 20 8 Prevádzka 21 8.1 Plánovanie a riadenie prevádzky 21 8.2 Požiadavky na produkty a služby 21 8.2.1 Komunikácia so zákazníkom 21 8.2.2 Určenie požiadaviek na produkty a služby 21 8.2.3 Preskúmanie požiadaviek na produkty a služby 21 8.2.4 Zmeny v požiadavkách na produkty a služby 22 8.3 Návrh a vývoj produktov a služieb 22 8.3.1 Všeobecne 22 8.3.2 Plánovanie návrhu a vývoja 22 8.3.3 Vstupy do návrhu a vývoja 22 8.3.4 Riadiace činnosti návrhu a vývoja 23 8.3.5 Výstupy z návrhu a vývoja 23 8.3.6 Zmeny návrhu a vývoja 23 8.4 Riadenie externe poskytovaných procesov, produktov a služieb 24 8.4.1 Všeobecne 24 8.4.2 Typ a rozsah riadenia 24 8.4.3 Informácie pre externých poskytovateľov 24 8.5 Výroba a poskytovanie služby 25 8.5.1 Riadenie výroby a poskytovania služby 25 8.5.2 Identifikácia a sledovateľnosť 25 8.5.3 Majetok patriaci zákazníkom alebo externým poskytovateľom 25 8.5.4 Ochrana 26 8.5.5 Činnosti po dodaní 26 8.5.6 Riadenie zmien 26 8.6 Uvoľňovanie produktov a služieb 26 8.7 Riadenie nezhodných výstupov 26 9 Hodnotenie výkonnosti 27 9.1 Monitorovanie, meranie, analýza a hodnotenie 27 9.1.1 Všeobecne 27 9.1.2 Spokojnosť zákazníka 28 9.1.3 Analýza a hodnotenie 28 9.2 Interný audit 28 9.3 Preskúmanie manažmentom 29 9.3.1 Všeobecne 29 9.3.2 Vstupy do preskúmania manažmentom 29 9.3.3 Výstupy z preskúmania manažmentom 29 10 Zlepšovanie 30 10.1 Všeobecne 30 10.2 Nezhoda a nápravné opatrenie 30 10.3 Neustále zlepšovanie 30 Príloha A (informatívna) – Objasnenie novej štruktúry, terminológie a koncepcií 31 Príloha B (informatívna) – Iné medzinárodné normy manažérstva kvality a systémov manažérstva kvality vytvorené technickou komisiou ISO/TC 176 34 Príloha C (informatívna) – Údaje o technických požiadavkách na obaly 37 Príloha D (informatívna) – Údaje o technických požiadavkách na nádoby IBC 43 Príloha E (informatívna) – Údaje o technických požiadavkách na veľké obaly (LP) 47 Príloha F (informatívna) – Poznámky k technickým požiadavkám na obaly uvedených v prílohách C, D a E 50 Príloha G (informatívna) – Položky a prvky overovania, kontroly, monitorovania a validácie 51 Príloha H (informatívna) – Príklady typickej častosti na overovanie zhody s konštrukčným typom a technickými požiadavkami 56 Literatúra 59 |