Official website

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

This page is secured

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

  1. Home
  2. STN EN ISO 16106

STN EN ISO 16106

Back

Electronic version (pdc file)

Add to Cart
Name: STN EN ISO 16106
Validity: Valid
Number of pages: 60
Language:
SK
Paper: 24,40€
Electronic version a) Only read (without ability to print and copy) 21,96€
b) Without ability to print, with ability to copy (printscreen) 24,40€
c) With ability to print and copy (printscreen) 31,72€
Slovak title Prepravné obaly na nebezpečné veci. Obaly, stredne veľké nádoby na voľne ložené látky (IBC) a veľké obaly na nebezpečné veci. Návod na aplikáciu ISO 9001 (ISO 16106: 2020)
English title Transport packages for dangerous goods. Dangerous goods packagings, intermediate bulk containers (IBCs) and large packagings. Guidelines for the application of ISO 9001
Release Date: 01. 02. 2021
Date of withdrawal:
ICS: 13.300, 55.020
Sorting character/National clasification code 77 0619
Level of incorporation: idt EN ISO 16106:2020, idt ISO 16106:2020
Official Journal 01/21
Amendments
Replaced by:
Repleces: STN EN ISO 16106:2020-06 (77 0619)
Note in Official Journal:
Subject of the standard: Tento dokument poskytuje návod na aplikáciu systému manažérstva kvality vo výrobe, meraní a monitorovaní konštrukčného typu schválených obalov, stredne veľkých nádob na voľne ložené látky (IBC) a veľkých obalov na nebezpečné veci. Tento dokument neobsahuje návod špecifický pre iné systémy manažérstva, ako sú systémy environmentálneho manažérstva, manažérstva bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci alebo finančného mana-žérstva. Uplatňuje sa na organizáciu, ktorá: a) musí preukázať svoju schopnosť neustále poskytovať produkty a služby, ktoré spĺňajú požiadavky zákazníkov a príslušné zákonné a regulačné požiadavky; a b) sa zameriava na zvýšenie spokojnosti zákazníka prostredníctvom účinného uplatňovania systému vrátane procesov na zlepšenie systému a zabezpečenia zhody so zákazníkom a uplatniteľných zákonných a regulačných požiadaviek. Všetky pokyny v tomto dokumente sú všeobecné a sú určené na použitie v akejkoľvek organizácii bez ohľadu na jej typ alebo veľkosť, produkty a služby, ktoré poskytuje.
Preview: Náhľad normy (PDF)
Content: Európsky predhovor 6
Úvod 6
1 Predmet normy 11
2 Normatívne odkazy 11
3 Termíny a definície 11
4 Súvislosti organizácie 13
4.1 Pochopenie organizácie a jej súvislosti 13
4.2 Pochopenie potrieb a očakávaní zainteresovaných strán 14
4.3 Určenie rozsahu systému manažérstva kvality 14
4.4 Systém manažérstva kvality a jeho procesy 14
5 Vodcovstvo 15
5.1 Vodcovstvo a záväzok 15
5.1.1 Všeobecne 15
5.1.2 Zameranie sa na zákazníka 15
5.2 Politika 16
5.2.1 Vypracovanie politiky kvality 16
5.2.2 Komunikácia politiky kvality 16
5.3 Roly, zodpovednosť a právomoci v organizácii 16
6 Plánovanie 16
6.1 Opatrenia na zvládanie rizík a príležitostí 16
6.2 Ciele kvality a plánovanie ich dosiahnutia 17
6.3 Plánovanie zmien 17
7 Podpora 18
7.1 Zdroje 18
7.1.1 Všeobecne 18
7.1.2 Ľudia 18
7.1.3 Infraštruktúra 18
7.1.4 Prostredie na prevádzku procesov 18
7.1.5 Zdroje monitorovania a merania 18
7.1.6 Poznatky organizácie 19
7.2 Kompetentnosť 19
7.3 Povedomie 19
7.4 Komunikácia 20
7.5 Zdokumentované informácie 20
7.5.1 Všeobecne 20
7.5.2 Tvorba a aktualizácia 20
7.5.3 Riadenie zdokumentovaných informácií 20
8 Prevádzka 21
8.1 Plánovanie a riadenie prevádzky 21
8.2 Požiadavky na produkty a služby 21
8.2.1 Komunikácia so zákazníkom 21
8.2.2 Určenie požiadaviek na produkty a služby 21
8.2.3 Preskúmanie požiadaviek na produkty a služby 21
8.2.4 Zmeny v požiadavkách na produkty a služby 22
8.3 Návrh a vývoj produktov a služieb 22
8.3.1 Všeobecne 22
8.3.2 Plánovanie návrhu a vývoja 22
8.3.3 Vstupy do návrhu a vývoja 22
8.3.4 Riadiace činnosti návrhu a vývoja 23
8.3.5 Výstupy z návrhu a vývoja 23
8.3.6 Zmeny návrhu a vývoja 23
8.4 Riadenie externe poskytovaných procesov, produktov a služieb 24
8.4.1 Všeobecne 24
8.4.2 Typ a rozsah riadenia 24
8.4.3 Informácie pre externých poskytovateľov 24
8.5 Výroba a poskytovanie služby 25
8.5.1 Riadenie výroby a poskytovania služby 25
8.5.2 Identifikácia a sledovateľnosť 25
8.5.3 Majetok patriaci zákazníkom alebo externým poskytovateľom 25
8.5.4 Ochrana 26
8.5.5 Činnosti po dodaní 26
8.5.6 Riadenie zmien 26
8.6 Uvoľňovanie produktov a služieb 26
8.7 Riadenie nezhodných výstupov 26
9 Hodnotenie výkonnosti 27
9.1 Monitorovanie, meranie, analýza a hodnotenie 27
9.1.1 Všeobecne 27
9.1.2 Spokojnosť zákazníka 28
9.1.3 Analýza a hodnotenie 28
9.2 Interný audit 28
9.3 Preskúmanie manažmentom 29
9.3.1 Všeobecne 29
9.3.2 Vstupy do preskúmania manažmentom 29
9.3.3 Výstupy z preskúmania manažmentom 29
10 Zlepšovanie 30
10.1 Všeobecne 30
10.2 Nezhoda a nápravné opatrenie 30
10.3 Neustále zlepšovanie 30
Príloha A (informatívna) – Objasnenie novej štruktúry, terminológie a koncepcií 31
Príloha B (informatívna) – Iné medzinárodné normy manažérstva kvality a systémov manažérstva
kvality vytvorené technickou komisiou ISO/TC 176 34
Príloha C (informatívna) – Údaje o technických požiadavkách na obaly 37
Príloha D (informatívna) – Údaje o technických požiadavkách na nádoby IBC 43
Príloha E (informatívna) – Údaje o technických požiadavkách na veľké obaly (LP) 47
Príloha F (informatívna) – Poznámky k technickým požiadavkám na obaly uvedených
v prílohách C, D a E 50
Príloha G (informatívna) – Položky a prvky overovania, kontroly, monitorovania a validácie 51
Príloha H (informatívna) – Príklady typickej častosti na overovanie zhody s konštrukčným typom
a technickými požiadavkami 56
Literatúra 59